7/06/2014

බුද්ධ ධර්මය නුතන විද්‍යාව ඉදිරියේ හෑල්ලු කිරීම Make Buddhism second to Modern Science

Posted by with No comments
බුද්ධ ධර්මය යනු නුතන විද්‍යාවටද අභියෝග කරන ධර්මයකි. විශ්වයේ උපත,  ජීවයේ  ප්‍රථම සම්භවය, ජෛව පරිණාමය, ක්වොන්ටම්වාදය, මහා පිපිරුම වැනි අද දවසේ විද්‍යාඥයන් විසින් විවිධ පර්යේෂණ ඔස්සේ දුෂ්කර ලෙස සොයා ගන්නා සියලුම නිවීන සොයා ගැනීම් බුද්ධ දර්මයේ අඩංගු වන්නේය. එසේ නැතිනම් ඒ බව බුදුන් වහන්සේ දේශනා කල බව බෞද්ධ දාර්ශනිකයෝ පෙන්වා දෙති.   අනතුරුව නව සොයා ගැනීම කල විද්‍යාඥයන් දෙස , උපහාසාත්මක බැල්මක් හෙලති. ඒ මේ බව  බුදු රජුන් පවසා ඇත්තේ වසර 2500 පෙර බැවිනි. හෙට දින සිදුවිය හැකි නව සොයා ගැනිමක් වේද එයත් බුදු බනේ කොතැනක හෝ තිබෙන්නේය. නමුත් ගැටළුව නම් විද්‍යාෙවන් එය සොයා ගන්නා තෙක් කතා නොකිරීමයි.

උදාහරණයකට මිනිසාගේ සිත පවතින්නේ මොලය පාදක කරගනිමින් නොව හෘදය පාදක කරගනිමින් බව හෙට දින විද්‍යාෙවන් බැරි වෙලාවත් ඔප්පු කරනු ලැබුව හොත් මේ ලෝකයේ වඩාත්ම ජය ගෝෂ පවත්වන්නේ  බෞද්ධයන් විසින් බැවිනි. එය එසේ වන්නේ ඇයි?   මිනිසාගේ මනස පිහිටා ඇත්තේ හෘදය තුල ඇති රුධිරයේ බව අභිධර්මය පිටකයේ සදහන්ව තිබීම එයට හේතුවයි.

නමුත් මේ බව අද දින සාකච්ඡාවට බදුන් වෙන අවස්ථාවක් අසන්නටවත් නැත. උසස් අධ්‍යාපන ආයතන තුල පමණක් කතා කරනවා වන්නට පුළුවන. එහිදීද එය සාකච්ඡා කරනුයේ මෙසේය.

1. අභිධර්මයේ මෙසේ සදහන් වුවද අභිදර්මය යනු බුදුන් විසින් දේශනා කල පීටකයක් නොවේ.බුදුන් ගෙන් වසර 200 ට පමන පසු බුදු දහමට එකතු වුවකි අභිධර්මය. එසේ නම් බුද්ධ ධර්මයේ වඩාත්ම වැදගත් පිටකය නිර්මාණය වුයේ එතුමන්ගේ පරිනිර්වාණයෙන් පසුද?

2. මනස හෘදය ආශ්‍රිතව පවති යන්න බුදුන් දවස පැවති මතයකි. එය බුදුන් වහන්සේ පිලිගැනීමක් හෝ පිලිකෙව් කිරිමක් නොකරන ලදී. බුදුන් දවස පැවති මිත්‍යා මත එක හෙලා පිලිකෙව් කල බුදුන් වහන්සේ, මනස පිලිබද විවිධ පැතිකඩයන්ගෙන් විශ්ලේෂණයේ යෙදුනු බුදුන් වහන්සේ මෙහිදි මුනිවත රැකකේ ඇයි.?

මෙසේ බුදුන් වහන්සේ  මෙම කාරනයෙන් ගලවා ගැනීමට උත්සහ දරන්නේ ඇයි. එයට හේතුව වර්ථමානයේ විද්‍යාත්මක මතයට එරෙහි ධර්මයක පැවැත්මක් නොමැති බව සියල්ලෝම දන්නා බැවිනි.

නවීන විද්‍යාෙවෙන් කෙසේ ප්‍රකාෂ වුවද බුද්ධ ධර්මයට අනුව මනස යනු  හෘදය ආශ්‍රිතව පවතින්නක් බව නොබියව ප්‍රකාෂ කල නොහැක්කේ ඇයි, ඒ අකාරයෙනි බුද්ධ ධර්මයේ ස්වාධිනත්වය ආරක්ෂා කල හැක්කේ. නවින විද්‍යාෙවන් ප්‍රතික්ශේප වී ඇතත් කිතු දහම තවදුරටත් ලෝකය දේව මැවීමක් යන ස්ථාවරයේ සිටී.
*********************************************************** ‍



හැගීම් - දැනීම්

0 ප්‍රතිචාර:

Post a Comment